Ordervillkor

Köpvillkor

Betalningen sker vid leveransen med Swish eller Kort.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vänligen kontakta oss på kundservice@wildcaught.se om du har frågor eller funderingar kring reklamation. 

Returer

Vänligen kontakta oss på kundservice@wildcaught.se om du har frågor eller funderingar kring returer.

Vår policy varar i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick det. Varan måste också finnas kvar i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Färskvaror som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare icke-returbara artiklar:

Presentkort
Nedladdningsbara programvaruprodukter
Vissa hälso- och personliga hygienartiklar

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller inköpsbevis.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas (i förekommande fall)
Boka med tydliga tecken på användning
CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats
Alla föremål som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknade delar av skäl som inte beror på oss
Alla föremål som returneras mer än 30 dagar efter leverans

Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Sena eller uteblivna återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt bokförs.
Kontakta din bank nästa gång. Det finns ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på kilback@hotmail.com.

Försäljningsartiklar (om tillämpligt)

Endast vanliga prissatta artiklar kan återbetalas, tyvärr kan försäljningsartiklar inte återbetalas.

Byte (om tillämpligt)
Vi byter endast ut artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma vara, skicka ett mail till kilback@hotmail.com och skicka din vara till: Svensk Miljöfisk AB, Hallvägen 32, 12162 Johanneshov, Sverige.

Gåvor
Om varan har markerats som en gåva när den köps och skickas direkt till dig får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot kommer ett presentkort att skickas till dig.

Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om den person som skulle ge gåvan fick beställningen skickad till sig själv för att ge bort i gåva senare, skickar vi en återbetalning till beställaren och mottagaren kommer att få reda på returen retur.

Frakt
För att returnera din produkt ska du posta din produkt till: Svensk Miljöfisk AB, Hallvägen 32, 12162 Johanneshov, Sverige

Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din artikel. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du skickar en artikel över 750kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få din returnerade vara.

Kontaktinformation

Hallvägen 32B
121 62 Johanneshov
Öppet vardagar 9.00-18:00